PROMOCJE
DRAGON AGE INKWIZYCJA PL XBOX ONE
DRAGON AGE INKWIZYCJA PL XBOX ONE
99,00 zł 59,00 zł
szt.
DESTINY 2 II PL XBOX ONE
DESTINY 2 II PL XBOX ONE
69,00 zł 35,00 zł
ANTHEM PL XBOX ONE
ANTHEM PL XBOX ONE
99,00 zł 65,00 zł
szt.
FINAL FANTASY TYPE-0 HD XBOX ONE
FINAL FANTASY TYPE-0 HD XBOX ONE
69,00 zł 25,00 zł
szt.
VICTOR VRAN PL OVERKILL EDITION XBOX ONE
VICTOR VRAN PL OVERKILL EDITION XBOX ONE
119,00 zł 65,00 zł
szt.
PREY XBOX ONE
PREY XBOX ONE
79,00 zł 35,00 zł
szt.
DRAGON QUEST BUILDERS NINTENDO SWITCH
DRAGON QUEST BUILDERS NINTENDO SWITCH
199,00 zł 139,90 zł
szt.
METRO EXODUS PL XBOX ONE
METRO EXODUS PL XBOX ONE
159,00 zł 109,00 zł
szt.
RUGBY WORLD CUP 2015 PS4 MADDEN NFL
RUGBY WORLD CUP 2015 PS4 MADDEN NFL
69,00 zł 29,99 zł
szt.
TOUKIDEN KIWAMI  PS4
TOUKIDEN KIWAMI PS4
99,00 zł 69,99 zł
szt.
INJUSTICE 2 PL XBOX ONE
INJUSTICE 2 PL XBOX ONE
199,00 zł 115,00 zł
szt.
FOR HONOR PL GOLD EDITION XBOX ONE  + SEASON PASS
FOR HONOR PL GOLD EDITION XBOX ONE + SEASON PASS
199,00 zł 79,00 zł
szt.
GRAVITY RUSH II 2 PL PS4
GRAVITY RUSH II 2 PL PS4
129,00 zł 75,00 zł
NEWSLETTER
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o Nowościach , Promocjach i Wyprzedażach !!! Nie będziesz otrzymywał żadnych innych wiadomości.

TORMENT TIDES OF NUMENERA PL XBOX ONE DAY ONE EDITION

TORMENT TIDES OF NUMENERA.jpg
  • promocja
Dostępność: brak towaru
Cena: 59,00 zł 19,00 zł 19.00 PLN
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Producent: Techland
Kod produktu: 58C7-6822C_20170310194917

Dane techniczne

Platforma XBOX ONE
Producent Techland
Stan Nowa / Folia
Wersja językowa Polska
Stan płyty Nowa / Folia
Stan opak. / okładki Nowa / Folia
Książeczka / Instrukcja Tak
Wydanie Niemieckie

Opis

Torment: Tides of Numenera to opracowana przez zespół inXile gra RPG, będąca w zamyśle duchowym spadkobiercą Planescape: Torment. Akcja toczy się na Ziemi miliard lat w przyszłości, a przedstawiona przez autorów wizja łączy elementy fantasy i science fiction. Całość oparto na licencji stołowej gry fabularnej Numenera.

Torment: Tides of Numenera to sfinansowana za pośrednictwem kickstarterowej zbiórki gra RPG. Za stworzenie tego tytułu odpowiada studio inXile Entertainment, któremu przewodzi Brian Fargo, doskonale znany w branży gier wideo. Zawdzięczamy mu takie klasyki jak The Bard's Tale, Wasteland czy choćby pierwsze odsłony cyklu Fallout.

Produkcja trafiła na różne platformy sprzętowe, w tym na PlayStation 4, a jej wydanie wzięła na swoje barki polska firma Techland Publishing. Tytuł stanowi duchowego spadkobiercę kultowego Planescape: Torment. Choć podobieństwa pomiędzy tymi dwiema produkcjami są widoczne – głównie w podejściu do fabuły i mechanizmów rozgrywki – to ich akcja rozgrywa się w różnych światach. Deweloperom nie udało się bowiem zdobyć praw do marki Planescape, toteż zwrócili się w kierunku uniwersum Numenery, stworzonego na potrzeby papierowej gry fabularnej przez Montego Cooka. W jego dorobku znajdują się takie „papierowe” pozycje jak Dark Matter, Arcana Unearthed czy Ptolus, a także kilkadziesiąt dodatków do stołowego Planescape. Ponadto Cook współtworzył trzecią edycję systemu Dungeons & Dragons.

Akcja osadzona jest w bardzo odległej przyszłości na Ziemi (ok. miliarda lat od dnia dzisiejszego), a ukazany świat łączy elementy fantasy oraz science fiction. W tych czasach większość mieszkańców naszej planety żyje na poziomie cywilizacyjnym odpowiadającym późnemu średniowieczu, ale jednocześnie otoczeni są oni tajemniczymi pozostałościami dawnych, znacznie bardziej zaawansowanych kultur. Niektóre z tych reliktów przeszłości (tytułowych numener) są przydatne, inne z kolei stanowią śmiertelne zagrożenie, lecz zdecydowana większość zdaje się nie mieć żadnego praktycznego zastosowania. W trakcie przygód można zarówno stoczyć walkę na miecze, jak i napotkać ludzi z cyberwszczepami, chmury nanobotów etc.

Gracz wciela się bohatera (lub bohaterkę) znanego jako Ostatni Porzucony. Protagonistę poznajemy w momencie, gdy spada z nieba na miasto Klify Sagusa. Napotkani wkrótce po odzyskaniu przytomności Aligern i Calligeste – pierwsi potencjalni członkowie drużyny – tłumaczą mu, że jest ostatnim z „dzieci” Pana Wcieleń – potężnej postaci, która zdołała przezwyciężyć śmiertelność, tworząc dla siebie perfekcyjne ciała i przenosząc między nimi swoją świadomość. Niestety, efektem ubocznym owego procesu są właśnie porzuceni – świadomości budzące się w zajmowanych wcześniej przez Pana Wcieleń ciałach. Ruszamy w podróż mającą nam pomóc znaleźć swoje miejsce na świecie… i wyjaśnić, dlaczego ściga nas istniejący poza przestrzenią i czasem niepowstrzymany byt znany jako Rozpacz.

U fundamentów Tides of Numenera leży model rozgrywki zbliżony do tego, co znamy z tytułów takich jak Baldur’s Gate, Pillars of Eternity czy wspomniany Planescape: Torment – gracz kontroluje do czterech postaci w drużynie, eksplorując lokacje, prowadząc dialogi (wzbogacone o bogatą warstwę opisową, jak w pierwowzorze), wykonując zadania, zdobywając punkty doświadczenia, dzięki którym rozwija się umiejętności i współczynniki bohaterów, etc. Główne różnice polegają na tym, że walka (zwana tu kryzysem) toczona jest w systemie turowym, zaś testy umiejętności nie przebiegają w sposób automatyczny. Oprócz zdolności zwiększających nasze szanse, możemy również w każdy z nich zainwestować wybraną sumę punktów wysiłku, dzięki czemu możemy uzyskać nawet 100% pewności powodzenia – jednak, rzecz jasna, pula owych punktów jest ograniczona.

Ponadto w grze zaimplementowany został bardzo rozbudowany system wyborów moralnych (odzwierciedlany przez tytułowe Nurty), który wpływa na otaczający nas świat, statystyki znajdowanych przedmiotów czy też reakcje spotykanych w czasie wędrówki bohaterów niezależnych. Oprócz tego podejmowane przez nas decyzje wywierają wpływ na charakter podróżujących z nami towarzyszy, a także mogą sprawić, że kompani zwrócą się przeciwko nam. Co ciekawe, gra oferuje tak wiele wyborów, że praktycznie nigdy nie zachodzi tu absolutna konieczność toczenia walk – istnieje wręcz możliwość ukończenia przygody bez zabijania choćby jednej istoty.

W kwestii mechaniki rozgrywki inXile oparło się na rozwiązaniach stołowego pierwowzoru, ale nie jest to wierna adaptacja. Zamiast tego opracowany przez Montego Cooka system posłużył jedynie jako fundament do stworzenia czegoś bardziej dopasowanego do potrzeb gry wideo. Warto również wspomnieć, że od czasu do czasu Torment: Tides of Numenera korzysta z mechaniki rodem z gier paragrafowych, ukazując wydarzenia i wybory wyłącznie poprzez narrację tekstową (ze statycznymi obrazkami).

Zespół inXile wykorzystał tę samą technologię, która wcześniej posłużyła studiu Obsidian Entertainment przy produkcji Pillars of Eternity. Tym samym Torment: Tides of Numenera na platformie PlayStation 4 wygląda podobnie, z dwuwymiarowymi tłami, trójwymiarowymi modelami postaci i dość bogatą gamą rozmaitych efektów; zdecydowanie wyróżnia się jednak estetyką, pełną jaskrawych, kontrastujących barw. Mocną stroną omawianego tytułu jest też ścieżka dźwiękowa. Muzykę skomponował Mark Morgan, czyli człowiek odpowiedzialny za soundtracki m.in. w grach Planescape: Torment, Fallout, Fallout 2 i Fallout: New Vegas.


TRAILER

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl