189,00 zł
Cena regularna:
195,00 zł
Kup w przeciągu:
12
[21.06,1.11,]
a zamówienie wyślemy jeszcze dzisiaj.
Zamówienie zostanie wysłane jutro
Zamówienie zostanie wysłane jutro
Gra PS4 Final Fantasy XV Special Edition Steelbook 15
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Final Fantasy XV to kolejna część legendarnego cyklu jRPG. Gra odznacza się wyjątkowo szybkim i zręcznościowym systemem walki oraz interesującym światem. Łączy on w sobie typowe fantasy z science-fiction oraz projektami lokacji czy postaci, które w widoczny sposób inspirowane są naszą rzeczywistością.
Final Fantasy XV na PlayStation 4 to kolejna część legendarnego cyklu jRPG, który narodził się w 1987 roku. Jej producentem jest japońskie Square Enix. Tytuł został po raz pierwszy zapowiedziany w 2006 roku jako ekskluzywna produkcja na PlayStation 3. Nosił on wówczas tytuł Final Fantasy Versus XIII i był promowany jako część kompilacji Fabula Nova Crystallis Final Fantasy XIII. Jej reżyserem był Tetsuya Nomura, twórca będący weteranem gatunku, który jako producent kreatywny i projektant postaci pracował nad serią Kingdom Hearts, Final Fantasy oraz takimi grami jak Parasite Eve czy The World Ends with You. Przez wiele lat produkcja Final Fantasy Versus XIII posuwała się w ślimaczym tempie, a deweloperzy wchodzący w skład niewielkiego zespołu stworzyli jedynie szkielet rozgrywki oraz zarys fabuły. W 2013 roku gra została ponownie przedstawiona światu jako Final Fantasy XV oraz zapowiedziana na konsole PlayStation 4 i Xbox On. Nowym reżyserem projektu został Hajime Tabata, mający na koncie gry Final Fantasy Type-0 oraz Crisis Core: Final Fantasy VII.
Edycja Specjalna zawiera:
- Płytę z grą FINAL FANTASY XV
- Ekskluzywny steelbook zaprojektowany specjalnie dla tej edycji, który będzie zawierał grafikę przygotowaną przez legendarnego grafika serii: Yoshitakę Amano
- Dodatkowa zawartość do pobrania – miecz Masamune. Dodaj do swojego arsenału legendarny Masamune i przytnij wrogów do odpowiedniego rozmiaru
Chociaż w trakcie wieloletniego procesu tworzenia gry jej autorzy zmienili tytuł i porzucili rzymską trzynastkę, fabuła produkcji nadal związana jest tematycznie z pozostałymi przedstawicielami kompilacji Fabula Nova Crystallis. Dzieli ona z nimi wspólną mitologię świata, nad którym opiekę sprawują bóstwa, takie jak bogini Etro i służące im byty nazywane l'cie.
Głównym bohaterem tytułu jest młody książę Noctis Lucis Caelum, którego rodzina od pokoleń rządzi małym i wysoko rozwiniętym technologicznie miastem-państwem Lucis. Jako jedyny kraj na świecie wciąż dysponuje ono potężnym magicznym kryształem, zapewniającym ochronę i dostatnie życie jego mieszkańcom. Przez wiele lat Lucis izolowało się od świata zewnętrznego, broniąc się przed zakusami sąsiadów dążących do przejęcia kontroli nad źródłem jego bogactwa. Największym z oponentów niewielkiego państwa jest zmilitaryzowane Imperium Niflheim, sprawujące kontrolę nad prawie całym kontynentem. Wzajemną niechęć oraz zimną wojnę pomiędzy dwoma stronami zakończyć miał specjalny traktat podpisany przez ojca Noctisa oraz samego imperatora. Okazuje się, że propozycja umowy była jedynie blefem i w dniu ratyfikacji Lucis niespodziewanie najeżdżają agresywne siły Niflheimu, niszcząc stolicę Insomnię.
Kiedy rodzinne miasto Noctisa jest równane z ziemią, ten wraz z trzema towarzyszami, którymi są Gladiolus Amicitia (osobisty strażnik księcia), Ignis Stupeo Scientia (królewski doradca) oraz Prompto Argentum (przyjaciel Noctisa z dzieciństwa), podróżuje do miasta Altissia, w którym ma spotkać się ze swoją przyszłą żoną Lunafreyą „Luną” Nox Fleuret. Małżeństwo z Luną, młodą i wyjątkowo utalentowaną wieszczką potrafiącą komunikować się z bogami, która pochodzi z autonomicznej imperialnej prowincji Tenebrae, miało przypieczętować traktat pomiędzy Niflheimem i Lucis. Kiedy grupa bohaterów dowiaduje się o losie, jaki spotkał ich ojczyznę, staje przed potężnym dylematem i musi zdecydować, co zrobić dalej, równocześnie ukrywając się przed polującymi na nich żołnierzami Imperium.
Model rozgrywki w wersji na PlayStation 4 przypomina ten z serii Kingdom Hearts. Akcję gry obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, a eksploracja dużych oraz otwartych lokacji odbywa się w czasie rzeczywistym. W przeciwieństwie do poprzednich gier z serii, system walki jest nastawiony na akcję, więc w grze nie uświadczymy klasycznych turowych bitew oraz pojedynków na osobnych arenach. Kolejną różnicą w stosunku do poprzednich odsłon Final Fantasy jest fakt, że gracze mogą kontrolować jedynie postać głównego bohatera. W ciągu przygody towarzyszy mu stale trójka jego przyjaciół, a od czasu do czasu do drużyny gościnnie dołączają dodatkowe postacie.
Noctis może posługiwać się magią, specjalnymi umiejętnościami, a także jednym z jego wielu magicznych mieczy, które służą mu w razie potrzeby za tarczę. Bohater potrafi również błyskawicznie teleportować się na krótkich dystansach, zaskakując przeciwników i docierając do normalnie niedostępnych miejsc. Przez sporą część rozgrywki możemy korzystać z pomocy towarzyszy, z którymi wykonamy łączone ataki oraz combosy. Walkę uatrakcyjnia możliwość kontrolowania pojazdów, mechów czy różnego rodzaju działek. Wraz z rozwojem fabuły tytułu otrzymujemy również pomoc ze strony kolejnych Archaeanów, potężnych istot pełniących rolę klasycznych summonów znanych z innych Final Fantasy. Po spełnieniu konkretnych wymagań przyzywamy je w widowiskowy sposób na pole bitwy.
Wyjątkowo ważną rolę w grze pełni eksploracja świata. Po mapie podróżujemy w samochodzie, automatycznie przemieszczającym się po wyznaczonych drogach. W każdej chwili możemy jednak wysiąść z pojazdu i zejść z utartej ścieżki, wypełniając dodatkowe zadania i questy lub poszukując różnych sekretów. W produkcji zaimplementowano cykl dnia i nocy, który wpływa na zachowanie dzikich bestii. Drużyna graczy musi od czasu do czasu rozbijać obóz w dziczy - tylko w czasie odpoczynku postacie mogą awansować na kolejne poziomy doświadczenia. Siły regenerujemy dzięki przygotowywanym posiłkom, a w zależności od wykorzystanych składników bohaterowie mogą otrzymać również dodatkowe bonusy do obrony lub ataku, które okażą się ważne zwłaszcza w walce z najsilniejszymi przeciwnikami.
Oprawa graficzna na platformie PlayStation 4 wykorzystuje możliwości jakie dają biblioteki DirectX 11 i powstała przy użyciu technologii Luminous Studio. Jeżeli chodzi o projekty świata oraz postaci, twórcy inspirowali się zarówno klasyczną ikonografią fantasy, jak i współczesnymi krajobrazami Tokio, Wenecji, Stanów Zjednoczonych czy Karaibów. Za ścieżkę dźwiękową gry odpowiada utytułowana kompozytorka Yoko Shimomura, znana między innymi dzięki muzyce z serii Kingdom Hearts.
Dane techniczne
Gatunek | jRPG |
Stan | nowa w folii |
Wersja językowa gry | angielska |
Okładka | polska |
Nośnik | gra na płycie |
Zdjęcie | poglądowe |
Klasyfikacja PEGI | od 16 lat |