Kup w przeciągu:

14

[21.06,22.06,]

a zamówienie wyślemy jeszcze dzisiaj.

Zamówienie zostanie wysłane jutro

Zamówienie zostanie wysłane jutro

Gra PS5 Resident Evil Village VIII Gold Edition 8

Dostępność: od 2 do 5 sztuk
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 189,00 zł 189.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Producent: Capcom
Kod produktu: 96CA-398C9_20230327154221

Opis

Edycja GOLD zawiera:

- grę Resident Evil Village

- nowy, dodatkowy tryb trzecioosobowy

- dodatkową zawartość Winters' Expansion

- Trauma Pack DLC

- Dostęp do gry online RE: VERSE

Tryb VR w Resident Evil Village na PlayStation®VR2 będzie dostępny od 22.02.2023 jako bezpłatne DLC.

Odblokuje on opcję rozegrania głównego trybu fabularnego w Resident Evil Village w VR bez dodatkowych opłat.

 

Ósma główna odsłona popularnego cyklu survival horrorów rozwijanego przez firmę Capcom. Resident Evil Village kontynuuje historię Ethana i jego żony rozpoczętą w Resident Evil 7 i ponownie stosuje widok FPP.

Resident Evil Village to przygodowa gra akcji, będąca ósmą już odsłoną głównego cyklu popularnych survival horrorów, tworzonych od 1996 roku przez japońskie studio Capcom. Praca nad nową częścią została oficjalnie ogłoszona w czerwcu 2020 roku, podczas prezentacji PlayStation 5. Tytuł stanowi bezpośrednią kontynuację Resident Evil VII: Biohazard, choć w odróżnieniu do siódemki akcja sequelu osadzona została w okrytej śniegiem rumuńskiej wiosce oraz jej otoczeniu, w tym w górującym nad nią zamczysku. Gracz ponownie wciela się w postać Ethana Wintersa, śledząc poczynania przeciwników z perspektywy pierwszej osoby (FPP).

Minęły trzy lata od wydarzeń zaprezentowanych w siódmej części. Ethan i jego żona Mia zamieszkali w Rumunii, w miejscu znajdującym się pod ścisłą obserwacją BSAA. Niedawno na świecie pojawiła się ich córeczka – Rosemary. Para stara się wieść spokojne życie, jednak przeżyty w Luizjanie koszmar wciąż nad nią ciąży.

Akcja gry rozpoczyna się nietypowo, mianowicie od niepokojącej opowieści, którą Mia czyta swojej córce na dobranoc. Gdy dziewczynka zasypia, rodzice dyskutują przez chwilę na temat mrocznej bajki, która okazuje się lokalną opowieścią. Kobieta nie widzi w niej nic złego, Ethan nie jest jednak zachwycony. Temat zostaje porzucony, a Mia idzie zrobić kolację, nie wiedząc jeszcze, że to ostatni posiłek, który przyjdzie jej przygotować. Podczas kolejnej wymiany zdań kobieta zostaje trafiona serią pocisków i upada na podłogę. Osobą, która dopuściła się ataku, jest kapitan Chris Redfield – mężczyzna, który miał zapewnić jej bezpieczeństwo. Chris wkracza do mieszkania i dobija konającą kobietę. Chwilę później Ethan zostaje pojmany a jego córka zabrana przez jednego z żołnierzy. Protagonista traci przytomność. Budzi się dopiero w śniegu, w pobliżu trupa i wywróconego pojazdu. Chcąc dowiedzieć się, co stało się z jego córką, mężczyzna wyrusza czym prędzej w drogę, trafiając w końcu do nieznanej mu, odizolowanej od reszty świata wioski.

Podobnie jak w Resident Evil 7, gra oferuje widok z perspektywy pierwszej osoby oraz kładzie większy nacisk na eksplorację. W tej części zapoznajemy się bliżej z tytułową wioską oraz kilkoma otaczającymi ją lokacjami, w tym zamkiem Dimitrescu. Poza eksploracją głównym celem rozgrywki jest walka z napotykanymi przeciwnikami, rozwiązywanie zagadek logicznych, a przede wszystkim zebranie czterech cennych fiolek, z których każda umiejscowiona została w jednej z kluczowych lokacji. RE8 oferuje nam zróżnicowanych przeciwników. Każdy z nich posiada szczególne umiejętności, ponadto niektóre stwory znajdują się również w posiadaniu broni. Jednymi z pierwszych istot zaprezentowanych nam istot są lycanie, którzy uwili sobie gniazdko na terenie wioski, traktując pozostałych jej mieszkańców jak swoje pożywienie. Stacjonujące na tym obszarze wilkołaki posługują się w walce nie tylko pazurami i zębiskami. Potrafią też korzystać z różnego typu broni, w tym także łuku i strzał. Inny rodzaj grozy czyha natomiast w zamczysku, nad którym władzę sprawuje tajemnicza Alcina Dimitrescu oraz jej demoniczne córki. Przemierzając lochy lub zewnętrzne obszary tej rozległej lokacji natrafić można na nieumarłych, szarżujących na bohatera z mieczami lub przypuszczających ataki z powietrza. O ile w pojedynkę nie są tak groźni, w grupie mogą przysporzyć nam niemało problemów. Wspomniane wcześniej kobiety stanowią jednak znacznie większe zagrożenie. Konfrontując się z jedną z nich z reguły nie pozostaje nam nic innego, jak ratować się ucieczką, pojawiają się jednak sekwencje, w których walka jest nieunikniona. Wioska stanowi centralny obszar rozgrywki. Wokół niej rozsiane zostały cztery inne lokacje, nad którymi władzę sprawują Lordowie. Jednym z tego typu obszarów jest zamczysko, którego lordem, a tym samym finalnym bossem jest sama Lady Dimitrescu. Pokonanie głównego przeciwnika wiąże się z ukończeniem danej lokacji. Pozostałe miejsca, które przychodzi nam odwiedzić, to posiadłość Beneviento, ulokowana w dolinie mgieł, rezerwuar za wiatrakami czy też fabryka na obrzeżach wioski.

Chcąc unieszkodliwić czające się w mroku upiory, odgradzające bohaterowi drogę ucieczki, możemy skorzystać zarówno z broni białej, jak i palnej (bardziej przydatna okazuje się jednak strzelba lub pistolet). Aby móc szybko wymienić broń na inną bez zbędnego przetrząsania ekwipunku, ustawiamy dla wybranych przedmiotów opcję szybkiego dostępu („quick slots”). Gra umożliwia nam też osłanianie się przed atakami, co wpływa na zmniejszenie zadawanych protagoniście obrażeń. Po przyjęciu postawy obronnej bohater może też znokautować przeciwnika kopniakiem. Ponadto w grze pojawia się możliwość przesuwania niektórych większych obiektów, co pozwala nam na zablokowanie pewnych przejść, przez które mogłyby podążyć za nami potwory.

Z części pokonanych przeciwników wypadają woreczki z pieniędzmi oraz inne skarby, warto więc uważnie przejrzeć lokację, w której pokonaliśmy więcej stworów, możemy się bowiem nieźle wzbogacić. W niektórych miejscach ukryte są również klejnoty – aby je zdobyć, należy strzelić w skrywający je obiekt lub ścianę. Miejsca, w których zostały umiejscowione, charakterystycznie błyszczą. Na pewnym etapie rozgrywki zdobywamy również mapę, która znacznie ułatwi eksplorowanie terenu. Ponadto są na niej zaznaczone miejsca, w których wciąż pozostało coś do zebrania (lokacje, w których nadal znajdują się cenne itemy, są oznaczone kolorem czerwonym). System zarządzania ekwipunkiem jest podobny do tego z Resident Evil 4 – zebrane przedmioty gromadzone są w walizce o ograniczonej pojemności.

Warto kontrolować liczbę posiadanej amunicji oraz przedmiotów regenerujących zdrowie. Amunicję, broń oraz health drinki możemy nabywać u wędrownego kupca, zwanego Duke. U niego zaopatrzymy się również w pojemniejszą walizkę oraz poradniki, dzięki którym nauczymy się np. jak samodzielnie tworzyć miny. Część oferowanych przez kupca przedmiotów nie jest wcale tania, choć niektóre możemy nabyć właściwie za darmo. Kosztowne są same ulepszenia broni, pozwalające na zwiększenie poziomu ich mocy, szybkości przeładowania, zasięgu strzału oraz pojemności amunicji. U Duke’a możemy też dokonywać wymiany, przekazując mu wybrane itemy w zamian za pieniądze. Oferta kupca poszerza się o dodatkowe opcje wraz z postępem rozgrywki.

Czasem zresztą kupowanie przedmiotów może okazać się zbyteczne, niektóre typy broni nabywamy bowiem podczas samego przeszukiwania lokacji. Pierwsze, jakie udaje nam się zdobyć, to nóż oraz podniszczony pistolet, który wręcza nam jeden z mieszkańców wioski. W tej części twórcy wprowadzili również możliwość craftingu, dzięki czemu możemy tworzyć własne medykamenty oraz amunicję. Wyprodukowanie First Aid Med wymaga np. połączenia ze sobą jednej sztuki zioła oraz płynu chemicznego (Chem Fluid). Część ziół i innych cennych przedmiotów rozsiana jest po lokacjach lub ukryta w przedmiotach, takich jak wazy czy skrzynie. Aby je zdobyć, wystarczy dobrze przeszukać pomieszczenie i zniszczyć parę obiektów. W niektórych lokacjach pojawiają się też figurki koziołków (Goats of Warding). Odnalezienie i zniszczenie ich wszystkich wpływa na odblokowanie dodatkowych osiągnięć. W odróżnieniu od poprzednich części Residenta, zniszczenie figurek nie wiąże się z uzyskaniem specjalnej broni, w zamian otrzymamy jednak 16000 CP do wykorzystania w sklepie z dodatkami po ukończeniu rozgrywki.

Resident Evil Village to gra trójwymiarowa, utrzymana w konwencji fotorealistycznej, zaprojektowana w oparciu o autorski silnik RE Engine. Wstęp do rozgrywki, poświęcony ludowej bajce, został przygotowany w stylu, przywodzącym na myśl dzieła Tima Burtona. Tytuł może poszczycić się bogatą w szczegóły oprawą wizualną, skutecznie budującą napięcie i wzmagającą uczucie grozy. Gra oferuje również funkcję Photo Mode oraz możliwość pomijania cutscenek. Photo Mode dostępny jest zarówno na PS4, PS5, jak też Xbox One, Xbox Series X|S oraz PC. Istnieje również możliwość wprowadzania filtrów do zdjęć. Przy pierwszym skorzystaniu z tej funkcji na każdej z wymienionych platform uzyskamy inną nagrodę (w przypadku PC będzie to np. osiągnięcie).

Dane techniczne

Gatunek Rzadkie wydania
Stan nowa w folii
Wersja językowa gry angielska
Okładka angielska
Nośnik gra na płycie
Zdjęcie poglądowe
Klasyfikacja PEGI od 18 lat

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl